V vrtcu pri OŠ Dobrova izvajamo dnevni program v trajanju 9 ur in sicer:
V vrtcu imamo največ homogenih oddelkov, kar pomeni, da so v njih otroci, pri katerih je starostni razpon največ eno leto.
Oblikujemo tudi heterogene oddelke, kamor so vključeni otroci od enega leta starosti do treh let ali od treh let do šestih let.
Osnova za načrtovanje dela v vrtcu je Kurikulum za vrtce, ki vsebuje načela in cilje predšolske vzgoje. Kurikulum za vrtce je nacionalni dokument in ga je sprejel Strokovni svet RS za splošno izobraževanje leta 1999. Področja kurikula so: jezik, narava, družba, gibanje, umetnost in matematika, ki se med seboj prepletajo in povezujejo.
Program dela v oddelku načrtujeta vzgojiteljica in pomočnica vzgojiteljice, ki upoštevata razvojno stopnjo, interese otrok in pobude otrok. Pri izvajanju programov omogočata otrokom možnost izbire dejavnosti, sredstev in prostora. Otroci se učijo preko igre in lastne aktivnosti v večjih in manjših skupinah ter tudi individualno.
Igre in dejavnosti potekajo ves čas bivanja otrok v vrtcu. Pozorni smo na organizacijo prostora in izbiro sredstev, na pogoje, ki zagotavljajo otrokovo aktivnost in uravnotežen razvoj na vseh področjih. Pripravljamo in medsebojno povezujemo dejavnosti s področja gibanja, jezika, umetnosti, družbe, narave, matematike ter jih prepletamo z dnevno rutino.
Ob prihodu in odhodu otrok lahko starši in pedagoški delavci izmenjajo krajše pomembne informacije o počutju otroka. Pomembno je, da gre res za krajše izmenjavanje informacij, saj imajo strokovni delavci medtem v igralnici druge otroke. Poglobljenemu pogovoru o otroku so namenjene redne mesečne pogovorne ure.
Otroci imajo v vrtcu 4 obroke. Za vse otroke je ves dan na razpolago sadje in nesladkan čaj. Pripravljamo tudi dietne obroke po navodilih zdravnika.
DNEVNI RED IN RUTINA
Osnovni namen, ki ga skušamo posebej izpostaviti je, da se otrok počuti varnega, sprejetega in da zaupa naši skupnosti, ki jo imenujemo vrtec. Za to je potrebno vzpostaviti nek ponavljajoči se ritem dogajanja, ki je stalen. Tako otrok ve, kaj sledi določenemu dogodku. To mu omogoča občutek, da obvladuje situacijo in krepi njegovo zaupanje. Da dosežemo ta pomemben cilj predšolske vzgoje, nam zagotavlja dnevna razporeditev dela, oziroma tako imenovana dnevna rutina.
Dnevni red in dnevna rutina bosta okvirno določena in prilagojena starosti, potrebam otrok in letnemu času. V jutranjih in popoldanskih urah bodo otroci združeni v dežurnih igralnicah. Sledil bo zajtrk, po njem pa različne vodene dejavnosti, ki se bodo prepletale s spontano igro otrok ter z bivanjem zunaj. Vzgojne dejavnosti v času rednega programa bodo podprte s številnimi obogatitvenimi in nadstandardnimi dejavnostmi. V skladu s prednostnim ciljem se bo kar največ dejavnosti izvajalo na prostem, v naravnem okolju (gozd, travnik) ter na igriščih. Številne dejavnosti bodo podpirale prednostni cilj – gibanje in skrb za zdravje. Sledilo bo kosilo, priprava na počitek. Nato pa še malica in odhod domov.
Program nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju: Cilj operacije je izboljšanje kompetenc in dosežkov mladih ter večja usposobljenost izobraževalcev prek večje uporabe sodobne IKT pri poučevanju in učenju. Vzgojno-izobraževalnim zavodom se sofinancira izgradnja brezžičnih omrežij in nakup IKT opreme, razvija se e-storitve in e-vsebine.
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj - spletna stran.
V začetku šolskega leta se je tudi naša šola vključila v izvajanje 3-letnega projekta RAZVIJANJE POZITIVNEGA SAMOVREDNOTENJA RANLJIVIH OTROK, ki ga na Inštitutu za razvijanje osebne kakovosti izvajajo ob sofinanciranju Ministrstva za zdravje Republike Slovenije.
V projekt sta se vključili strokovni delavki Meta Turk in Petra Prevec, ki sta opravili potrebno izobraževanje in usposabljanje za pridobitev licence ter pridobili certifikat za izvajanje programa z učenci. V tem času so mentorji program predstavili staršem učencev, vključenih v delavnice, ter na podlagi soglasij staršev izvedli začetno testiranje oz. Analizo mladostnikovega samovrednotenja na področju učenja. Pričeli smo tudi z izvajanjem delavnic v skladu z načrtom dela in s pomočjo didaktičnih gradiv.
Več informacij o projektu je na tej povezavi.
OŠ DOBROVA
Cesta 7. maja 20
1356 Dobrova
Telefon: (01) 360 12 20
E-pošta: o-dobrova.lj@guest.arnes.si
ŠOLSKI RADIO
KNJIŽNICA
ŠOLSKA PUBLIKACIJA